معاون وزیر راه به شاپ اعلام كرد

جزییات افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز امسال

جزییات افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز امسال

به گزارش شاپ معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز امسال اظهار داشت: تنها مشکل سرمایه گذار، چگونگی تأمین منابع مالی برای تکمیل این پروژه است که می تواند حدود دو ساعت و نیم این مسیر را برای مردم کوتاه کند.


خیراله خادمی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: آزادراه اصفهان-شیراز طولانی ترین مسیر آزادراهی کشور بوده که در طرح های اولویت دار سال جاری برای بهره برداری قرار گرفته و در قالب شش قطعه به طول ۲۱۰ کیلومتر تعریف شده است. قطعه هفتم آن نیز به طول ۱۵ کیلومتر می تواند اصفهان را به ورودی شیراز متصل کند و قطعه هشتم این آزادراه را به کنارگذر غربی شیراز وصل خواهد شد که البته مراحل قرارداد آنرا نیز آماده کرده ایم.
وی ادامه داد: در وهله نخست در صدد افتتاح و بهره برداری از قطعه یک تا شش آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر هستیم چونکه مراحل زیرسازی آن اختتام یافته و در مراحل روسازی نیز یک لایه از آسفالت این آزادراه بصورت کامل انجام شده و لایه دوم نیز حدوداً تا بیش از ۴۰ کیلومتر آسفالت شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: دولت سهم ۵۰ درصدی خودرا برای ساخت و تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز پرداخت کرده و بزرگترین مشکل دراین زمینه چگونگی تامین اعتبار مورد نیاز سرمایه گذار برای تکمیل این پروژه بزرگ در زمینه حمل و نقل است که اتمام این پروژه حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و اگر این مشکل حل شود، نگرانی بابت انجام عملیات اجرائی آن وجود ندارد و باید به فکر تکمیل آسفالت و نصب تجهیزات مانند نیوجرسی و خط کشی ها باشیم که در نهایت تا چند ماه آتی صورت خواهد گرفت.

خادمی اعلام نمود: هفته آتی جلسه ای با سرمایه گذار که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، برگزار خواهیم کرد و مشکلات موجود برای تامین منابع مالی را مورد بررسی قرار می دهیم. این آزادراه می تواند بیش از ۱۴۰ کیلومتر و معادل حدود دو ساعت و نیم مسیر سفر بین اصفهان تا شیراز را برای مردم کوتاه کند و از آنجائیکه همیشه مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است، در تلاشیم تا امسال هر چه سریعتر این آزادراه را افتتاح نماییم چونکه مهم ترین و طولانی ترین آزادراه کشور است که امسال آنرا در اولویت طرح های خود قرار داده ایم.




منبع:

1401/02/07
17:45:31
5.0 / 5
838
تگهای خبر: سرمایه , عمل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
شاپ SHAAP