رد بازبینی مجدد دستمزد كارگران در نیمه دوم سال

رد بازبینی مجدد دستمزد كارگران در نیمه دوم سال

دبیركل كانون عالی انجمن های صنفی كارگران با رد هرگونه خبر افزایش مجدد دستمزد در نیمه دوم سال اظهار داشت: بحث بازبینی مجدد دستمزد مطرح نیست مگر اینكه دستگاههای حاكمیتی با عنایت به دوبرابر شدن فاصله معیشت و دستمزد و وضعیت زندگی كارگران در شرایط حاضر باردیگر به بحث دستمزد ورود كنند.


هادی ابوی در گفتگو با ایسنا، درباره اخباری در خصوص بازبینی مجدد دستمزد کارگران در نیمه دوم سال اظهار داشت: ما چنین خبری را نه شنیده ایم و نه تایید می نماییم. آنچه مسلم است حداقل دستمزد سال ۹۹ با افزایش پنج درصدی که در آخرین نشست شورایعالی کار صورت گرفت ۲۶ درصد تصویب گردید و هم اکنون منتظر تصویب رقم کمک هزینه مسکن کارگران در هیات وزیران هستیم.
وی افزود: وزیر کار هم در مصاحبه ای اعلام نموده بود که شورایعالی کار سالی یکبار بیشتر نمی تواند افزایش بدهد و این مسئله با آنچه بعنوان بازبینی دستمزد در نیمه دوم سال در حال انتشار می باشد، تناقض دارد. بنابراین با عنایت به آنکه با پیگیری های صورت گرفته منبع این خبر را پیدا نکردیم و از وزارت کار و هیچ یک از اعضای شورایعالی کار هم نشنیده ایم که مقرر است چنین اتفاقی بیفتد آنرا تایید نمی نماییم.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: اگر قرار به بازبینی و افزایش مجدد دستمزد بود در آخرین نشست شورایعالی کار حداقل دستمزد باردیگر پنج درصد افزایش پیدا نمی کرد و دستمزد سال جاری کارگران ۲۶ درصد تصویب نمی شد مگر اینکه دستگاه های حاکمیتی با عنایت به وضعیت زندگی کارگران در شرایط حاضر، دو برابر شدن فاصله بین معیشت و حداقل مزد و دریافتی کارگران که دیگر کفاف افزایش هزینه های اجاره بها و حمل و نقل و خورد و خوراک را نمی دهد، به بحث دستمزد ورود کنند تا معیشت کارگران بیشتر از این صدمه نبیند.
ابوی در انتها با اشاره به عدم تصویب مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در هیات وزیران اظهار داشت: طبق وعده هایی که از قبل به ما داده شده بود از تیر ماه افزایش حق مسکن کارگران اعمال می شود ولی تابحال حق مسکن کارگران به تصویب نرسیده و امیدواریم هرچه سریع تر در هیات وزیران تصویب شود تا کارگران از چشم انتظاری درآیند.



1399/04/21
15:32:08
5.0 / 5
2240
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
شاپ SHAAP