پایان کار ۶ کارگاه زیرزمینی طلا در تبریز
به گزارش شاپ، دادستان عمومی و انقلاب ورزقان از شناسایی و انهدام 6 کارگاه بدون مجوز استحصال طلا در تبریز آگاهی داد و اظهار داشت: در این عملیات 14 تن سنگ طلا و تجهیزات مربوطه کشف و ضبط شد.
علی لطفی وند روز دوشنبه درجمع خبرنگاران با اشاره به افزایش کارهای غیر مجاز حفاری برای استخراج سنگ های معدنی در سطح شهرستان ورزقان، اظهار داشت: در امتداد اجرای برنامه های قوه قضاییه و با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و پلیس اطلاعات شهرستان ورزقان، فعالیت ۶ کارگاه غیر مجاز استحصال طلا در تبریز شناسایی شد.
وی اضافه کرد: ماموران بعد از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل فعالیت این کارگاه ها، با دریافت دستور قضایی و هماهنگی با دادستان مرکز استان در محل حاضر شده و ضمن تفتیش و بازرسی، نسبت به جمع آوری ادله جرم و پلمب مراکز مذکور اقدام نمودند.
دادستان ورزقان با اشاره به اینکه در این عملیات مقادیر قابل توجهی سنگ طلا به وزن ۱۴ تن به همراه تجهیزات و ادوات فرآوری کشف و ضبط شده است، اشاره کرد: در همین رابطه ۵ نفر به عنوان متهم دستگیر و بعد از تشکیل پرونده قضایی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.
لطفی وند در آخر با تکیه بر این که برخورد با قاچاق سنگ طلا و کارهای معدنی غیر مجاز در سطح استان تشدید شده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی با مخلان امنیت و اشخاصی که به شکل غیرقانونی مبادرت به بهره برداری از منابع معدنی می کنند، بدون هیچ نوع اغماضی با قاطعیت برخورد خواهدنمود.
منبع: shaap.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید