خاصیت های سایت فروشگاهی موفق

خاصیت های سایت فروشگاهی موفق

در این مطلب به خاصیت های سایت موفق اشاره كرده ایم تا با مطالعه آن بتوانید در كسب و كارتان پیشرفت كنید.



به گزارش شاپ به نقل از مهر، سایت فروشگاهی کسب و کاری آنلاین است که حتما بارها آنرا شنیده اید، در این نوع سایت ها خرید و فروش انواع محصولات و خدمات وجود دارد و به کاربران اجازه داده می شود به صورت مجازی محصول مورد نظر خودرا مشاهده کرده و بدون حضور فیزیکی خرید نمایند. با این وجود سایت هایی موفق هستند که رازهای برتر شدن طراحی سایت فروشگاهی را بدانند و آنها را به کار برده باشند. با ما همراه باشید تا خاصیت های سایت فروشگاهی موفق در زمینه طراحی سایت را به شما آموزش دهیم.
۱. کاربر پسند (User Friendly)
اولین موردی که به آن می پردازیم خاصیت سادگی و کاربر پسند بودن است و به این مساله اشاره می کند که در طراحی نرم افزار از پیچیدگی نباید استفاده نمود. همین طور سایت طراحی شده باید برای تمام مردم عادی راحت و قابل استفاده باشد. دقت داشته باشید که هدف از سایت فروشگاهی کمک به کاربر برای خرید آسان تر است، پس هر پارامتری که خارج از این چارچوب باشد تغییر کرده یا حذف می شود.
۲. سازگاری با تمام نسخه های تلفن همراه تمامی افرادی که خرید آنلاین انجام می دهند دسترسی به کامپیوتر نداشته و زمانی که احساس نیاز کنند از تلفن های همراه خود برای خرید استفاده می نمایند. طبق آمار مشخص شده ۷۰% افراد از موبایل خود برای جست وجو در اینترنت و ثبت خواسته های خود استفاده می نمایند. چنانچه مشتریان تجربه خوب از خرید با تلفن همراه خود داشته باشند کاربران راضی تر و در نهایت فروش بیشتری خواهید داشت. البته تجربه خرید راحت سبب شهرت بیشتر شما میان کاربران می شود.
۳. کیفیت بالای تصاویر و ویدئوها
تصاویر یا ویدئوها اطلاع زیادی نظیر اندازه، جنس، رنگ، طرح و … درباره محصول به مخاطبان می دهند. خوب است بدانید مشتریان تصاویر را در نگاه اول می بینند و اولویت دوم آنها جزئیات محصولات خواهد بود. پس به وضوح تصاویر و کیفیت ویدئوها بیشتر بپردازید. البته که تصاویر با کیفیت بالا تاثیر منفی در سرعت بارگزاری سایت خواهند داشت که می توانید آنرا با ابزار مخصوص مدیریت کنید. بدین سبب شما بایستی یک تعادل مناسب بین کیفیت تصاویر و سرعت بارگزاری سایت ایجاد کنید به شکلی که کیفیت تصاویر سایت خوب و سرعت نمایش آن مطلوب باشد.
۴. نظرات کاربران
نظرات کاربران بسیار مهم می باشد. خود شما هم برای خرید محصول از فروشگاه اینترنتی حتما از نظرات کاربران بعنوان تجربه واقعی که اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار می گذارند، بهره برده اید. برای فروش بیشتر اهتمام کنید نظرات را مدیریت کرده و پاسخ دهید همین طور از ایده هایشان برای بهتر شدن تجربه کاربری استفاده نمایید.
۵. محصولات مشابه
در زمان طراحی سایت فروشگاهی حتما ماژول محصولات مشابه را در نظر بگیرید، برای اینکه تجربه بهتری در زمان خرید به مشتری خواهد داد. با قرار دان این ماژول شانس دیده شدن سایر محصولات مشابه را نیز افزایش خواهید داد، همانطور که می دانید دیده شدن به برندسازی کمک بسیاری خواهدنمود.

۶. Wish Lists (لیست علاقه مندی ها) چه خاصیت می تواند از این بهتر باشد که شما محصولی را نشانه گذاری کرده تا در فرصت مناسب آنرا خریداری کنید. استفاده از این خاصیت در سایت فروشگاهی تجربه بهتری را برای کاربر فراهم می آورد و همین موضوع سبب کاهش صرف زمان توسط کاربر می شود. فهرست علاقه مندی ها می تواند اشتراک گذاری شود و موجب افزایش رایگان ترافیک در سایت فروشگاهی شما خواهد شد. ۷. سیاست بازگشت خرید
یکی از تجربه های منفی که کاربران از خرید اینترنتی دارند نارضایتی از سایز و رنگ است، اما شما می توانید برای ایجاد اعتماد کاربر خود و افزایش اعتبار در بین سایر فروشگاه های آنلاین دیگر، فرصت بازگشت از خرید را برای کاربران خود در نظر بگیرید. اهتمام کنید از عبارت بازگشت خرید بطور واضح و مصور در سایت خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که حتما توسط کاربر دیده می شود.
۸. تماس با ما
در تمام طول عمر پروژه طراحی سایت خود در نظر داشته باشید که ارتباط با شما باید بسیار آسان و قابل دید در هر صفحه باشد. علاوه بر ساخت صفحه تماس با ما می توانید از ماژول های چت آنلاین در گوشه صفحه خود استفاده کنید. چنانچه مشتری تجربه ارتباط آنلاین و راحت را با شما داشته باشد اعتماد بیشتری به سایتتان خواهدنمود. همین طور اگر سوالات وی بطور صحیح پاسخ داده شود خرید هم بعد از آن انجام خواهد گرفت. نتایج بررسی ها نشان می دهند که ۹۵% سایت هایی امکان چت آنلاین با مشتری دارند، در مقایسه با سایت هایی که فاقد این خاصیت هستند، از فروش بیشتری برخوردار می باشند.
۹. پرداخت الکترونیک
شما ترجیح می دهید در عابر بانک ها صف بکشید یا اینکه به آسانی با تلفن همراه خود در هر کجا که هستید هزینه ها را پرداخت کنید؟ برای گزینه پرداخت الکترونیک لازم است نماد الکترونیک را حتما دریافت کنید، اما بدانید که کاملاً ارزشش را خواهد داشت.
۱۰. هزینه حمل و نقل را مشخص کنید
یکی از علت هایی که کاربران سبد خرید را بعد از رسیدن به مرحله حمل و نقل خالی می کنند این است که هزینه حمل و نقل تا مقصد مشخص نمی گردد. برای حل این مساله می توانید از ابزاری برای محاسبه دقیق هزینه حمل و نقل تا مقصد بطور دقیق استفاده کنید یا اینکه از ابتدا مبلغی مشخص برای تمام جابه جایی ها مشخص کنید.
سی ام اس ایران ( cms iran)
سی ام اس ایران قوی ترین کنترل پنل داخل ایران را دارد و مشتریانی که طراحی سایت خودرا به آنها می سپارند پس از تحویل هیچ مشکلی برای آپدیت ندارند. برای مشتریان پروژه های طراحی سایت در این شرکت یک جلسه حرفه ای آموزش طراحی سایت برگزار می گردد که بعد از این جلسه یک مدیر حرفه ای شده و بتوانند تغییرات مورد نظر را روی سایت خود اعمال کنند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1399/04/17
13:58:58
5.0 / 5
705
تگهای خبر: آموزش , ارز , اینترنت , برند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
لینک دوستان شاپ
شاپ SHAAP