سازمان بنادر به شاپ خبر داد

توقف جستجو برای مفقودین شناور بهبهان

توقف جستجو برای مفقودین شناور بهبهان

شاپ: مدیر كل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توقف عملیات جستجو و نجات برای مفقودین شناور بهبهان اطلاع داد و اظهار داشت: امید چندانی برای زنده ماندن آنها وجود ندارد و با وجود اینكه ۹ روز جستجو را ادامه دادیم، همچنان منتظر اخباری هستیم كه در صورت دریافت آن، عملیات را باردیگر از سر می گیریم.


به گزارش شاپ به نقل از ایسنا، صبح ۱۶ خرداد سال جاری خبری در خصوص غرق شدن کشتی باری بهبهان که بندر خرمشهر را با حدود ۸۰۰ تن سرامیک به بندر ام القصر عراق ترک می کرد، منتشر گردید. حدودا از همان روز عملیات جستجو برای نجات خدمه این کشتی در محل سانجه، یعنی نزدیک آبهای عراقی و منطقه خورعبدلله شروع شد اما نهایتاً، از هفت خدمه کشتی چهار نفر نجات پیدا کرده و به کشور بازگشتند. یکی از آنها جان خویش را از دست داد و دو خدمه دیگر مفقود شدند.
اکنون درباره آخرین وضعیت عملیات جستجو و نجات برای مفقودین شناور بهبهان، نادر پسنده - مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی - در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: باوجود آنکه در همه کشورهای دنیا عملیات جستجو و نجات حداکثر سه روز انجام می شود، ما این عملیات را ۹ روز و تا آخر روز شنبه (۲۴ خرداد) ادامه دادیم اما اثری از آنها پیدا نکردیم.
وی با اشاره به توقف عملیات جستجو و نجات مفقودین اضافه کرد: با این وجود همچنان منتظر دریافت اخبار جدیدی هستیم تا باردیگر عملیات خویش را آغاز نماییم اما به نظر نمی رسد امیدی برای زنده ماندن آنها وجود داشته باشد، چونکه اگر آنها در آبهای منطقه باشند تابحال نمی توانستند دوام بیاورند و اگر در خشکی بودند تا کنون خبری از آنها به ما رسیده بود.
پسنده افزود: به همه شناورهای عبوری منطقه اعلام کردیم در صورت دیدن آثاری از مفقودین روی آب به ما خبر دادند. همینطور با کشورهای منطقه هم هماهنگی های لازم صورت گرفته است. اما بیشتر از این نمی توانستیم عملیات جستجو را ادامه دهیم.
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به اینکه آیا با خانواده مفقودین شناور ارتباطی گرفته اید تا گزارشی از احتمال تماس آنها با خانواده دریافت کرده باشند؟ اعلام نمود: مالک کشتی با خانواده مفقودین ارتباط دارد اما تابحال هیچ گزارش دال بر زنده ماندن آنها و نجاتشان نداشتیم.



1399/03/27
14:37:32
5.0 / 5
2153
تگهای خبر: عمل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
شاپ SHAAP