رییس اتحادیه مشاورین املاك اهواز عنوان كرد

لجام گسیختگی در بازار رهن و اجاره در اهواز

لجام گسیختگی در بازار رهن و اجاره در اهواز

به گزارش شاپ خوزستان رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز اظهار داشت: با عنایت به شرایط کنونی بازار مسکن، نگاه تورمی و افزایش قیمت نباید برای مسکن وجود داشته باشد، مگر این که عده ای عنان کار را از دست دولت خارج کنند اما هم اکنون افزایش قیمتی را در این عرصه نداریم.



قنبرعلی زنگنه در گفت و گو با ایسنا در مورد وضعیت بازار مسکن در اهواز اظهار نمود: قیمت مسکن، نسبت به ماه های گذشته تغییری نکرده است و در رکود کامل قرار دارد و پیشبینی ما این است که با حل شدن بحث برجام و این که دولت بتواند جلوی افزایش قیمت ها همچون مصالح ساختمانی را بگیرد، با کاهش قیمت مسکن در سال آینده مواجه خواهیم شد.

وی ضمن اشاره به کاهش قیمت دلار اضافه کرد: پیشبینی ما این است که با توافق برجام، قیمت دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان برسد و اگر این اتفاق رخ دهد، ۳۰ تا ۳۵ درصد ارزش ریال افزوده می شود که در نتیجه آن، آیتم هایی همچون مصالح ساختمانی با ریزش قیمت مواجه می شوند؛ البته تحقق این موضوع، منوط بر این است که دولت بتواند این موضوعات را کنترل کند.

رییس اتحادیه مشاورین املاک اهواز خاطرنشان کرد: متاسفانه با افزایش قیمت دلار مشاهده می شود که قیمت کالاها افزایش می یابند اما با کاهش قیمت آن، قیمت کالاها هیچ تغییری نمی کند که خود به شکلی یک معضل است و باید اقتصاددانان، فکری برای آن بکنند.

لجام گسیختگی در بازار رهن و اجاره در اهواز

زنگنه با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ آیتم حوزه مسکن را می سازند، بیان نمود: با برداشته شدن تحریم ها، شرکتهای خارجی به کشور وارد می شوند و از سویی در حوزه مسکن سبب ورود یکسری مصالح و مواد اولیه مانند فولاد، سنگ، سرامیک، وسایل سرمایشی و گرمایشی، آسانسور و... به کشور می شود؛ تمامی این موارد باعث افزایش ارزش پولی کشور می شود و این مورد سبب شکسته شدن قیمت ها خواهد شد.

وی اظهار داشت: رغبتی برای خرید و فروش مسکن وجود ندارد و عموم مردم، از معامله کردن در شرایط کنونی ترس دارند و در صورت تحقق شعار دولت سیزدهم در خصوص ساخت سالانه یک میلیون مسکن، یک تحول بسیار بزرگ در حوزه مسکن در کشور اتفاق می افتد و دهک های پایین جامعه، ۱۰۰ درصد صاحبخانه می شوند و تب و تاب خرید و فروش مسکن در بازار از بین می رود.

رییس اتحادیه مشاورین املاک اهواز اظهار داشت: با عنایت به شرایط کنونی بازار مسکن، نگاه تورمی و افزایش قیمت نباید برای مسکن وجود داشته باشد. مگر این که عده ای عنان کار را از دست دولت خارج کنند اما هم اکنون افزایش قیمتی را در این عرصه نداریم.

زنگنه ضمن اشاره به وضعیت رهن و اجاره مسکن در اهواز اظهار داشت: متاسفانه این مورد در اهواز شرایط خوبی ندارد و علت اصلی این است که ستاد کرونا، خارج از تمامی مصوبات قانونی و دولتی، اعلام نموده است که تمامی مستاجران با ۲۰ درصد افزایش هزینه اجاره بها در خانه هایی که اجاره کرده بودند، ساکن بمانند. این مورد سبب لجام گسیختگی در شبکه عرضه و تقاضا در بازار رهن و اجاره مسکن شده است و با کمبود شدید خانه برای این موضوع، مواجه هستیم.

وی افزود: در شرایط فعلی، موجر قیمت هایی نجومی را برای رهن و اجاره عنوان می کند و گاها چون متقاضیان زیاد هستند، مستاجر شرایط قیمتی را تمکین می کند.





منبع:

1400/11/27
19:52:41
5.0 / 5
698
تگهای خبر: ارز , بازار , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
شاپ SHAAP