دهنوی مطرح كرد

باید بانکها ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن بدهند

باید بانکها ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن بدهند

به گزارش شاپ یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که همه باید برای خانه دار شدن مردم همدل شوند اظهار داشت که مطابق قانون بودجه، بانکها موظف می باشند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت ⁧‫مسکن‬⁩ در اختیار مردم قرار دهند.


به گزارش شاپ به نقل از ایسنا، محسن دهنوی نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «بالاخره بعد از ۷ ماه تاخیر، با پیگیری نمایندگان ملت، بانک مرکزی برای خانه دارشدن مردم آستین بالا زد.
حالا مطابق قانون بودجه، بانکها موظف می باشند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت ⁧‫مسکن‬⁩ در اختیار مردم قرار دهند.
همه باید برای خانه دارشدن مردم همدل شوند؛ مسکن کابوس نمی ماند.»
یک ماه پیش برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به صالح آبادی رئیس بانک مرکزی از اجرا نشدن قانون اعطای تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن توسط بانکهای عامل انتقاد کرده و خواهان بررسی این مورد شدند.
در این نامه آمده بود: « نظر به جزء ۱۰ بند الف تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص اعطای تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن توسط بانکهای عامل، بانک مرکزی، موظف به نظارت بر اجرای صحیح این جز و عرضه گزارش عملکرد آن به صورت برخط به عموم مردم و مجلس شورای اسلامی شده است.
با گذشت ۶ ماه از ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، هنوز قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به صورت کامل و صحیح اجرایی نشده ازاین رو ضروریست بانک مرکزی ضمن پیگیری جدی این جز، گزارش عملکرد آنرا تهیه و در اسرع وقت به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.»



1400/08/19
23:11:38
5.0 / 5
1389
تگهای خبر: عمل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
شاپ SHAAP