سفر كرونائی بدون پروتكل ها و نظارت

سفر كرونائی بدون پروتكل ها و نظارت

شاپ: در شرایطی که بیش از 16 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد، همچنان شاهد تخلفات مختلفی در بخش های مختلف حمل و نقل بوده ایم و اتوبوس ها در این میان مورد انتقاد بسیاری قرار می گیرند و این دفعه سفر به استان آذربایجان برای مسافران استرس و دلهره فراوانی ایجاد کرد چونکه کرونا نه از طرف مسافران و نه از طرف راننده های این اتوبوس پروتکل ها اجرا نشد.



به گزارش شاپ به نقل از ایسنا، در طول ماه ها و سال قبل همیشه پروتکلهای بهداشتی مختلفی برای انجام سفرهای جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا تصویب و ابلاغ گردید اما از طرف شرکت های حمل و نقل جاده ای چندان جدی گرفته نشد چونکه همیشه تخلفاتی در این سفرها مشاهده شده است. البته بگفته مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارها اعلام نمودند که با متخلفان برخورد شده است اما باز هم تخلفات گوناگون و متنوعی را شاهد می باشیم.

داریوش باقر جوان - مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای- قبل از این درباره این مسئله به ایسنا اظهار داشته بود: مسلما با این تخلفات برخورد جدی خواهد شد و از آنجائیکه همین شرکت یکبار دیگر مورد اعتراض مسافران قرار گرفته و هشدارهای لازم را دریافت کرده است، پرونده آنرا صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه رعایت کردن پروتکلهای بهداشتی مقابله با کرونا تعارفی با شرکت های حمل و نقل نداریم و بصورت ویژه این تخلفات را پیگیری کرده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد. در همین راست ممکنست حتی این شرکت حمل و نقل با تعلیق یکساله فعالیت مواجه شود چونکه سلامت مردم شوخی بردار نیست.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: همه شرکت های حمل و نقل جاده ای که مسافر را جا به جا می کنند وظیفه دارند در اتوبوس و مینی بوس تنها صندلی هایی را بفروشند که کنار پنجره قرار دارد و اگر فاصله گذاری و دیگر پروتکلهای بهداشتی مانند بسته های بهداشتی را رعایت نکنند، اساسا با آنها برخورد می نماییم. در هفته گذشته اتوبوسی در راه تهران –تکاب (آذربایجان غربی) از ترمینال غرب (میدان آزادی) سفر خودرا شروع کرد که هیچ کدام از پروتکل ها از محدودیت پذیرش مسافر تا ارائه دادن بسته های بهداشتی (ماسک، مواد ضدعفونی کننده و غیره) به مسافران و حتی رعایت این پروتکل ها از طرف رانندگان و مسافران مورد توجه قرار نگرفت و مسافران با دلهره و نگرانی از گرفتار شدن به ویروس کرونا این سفر را انجام دادند و در اعتراض به رانندگان مورد تمسخر قرار گرفتند.

یکی از مسافران میگوید نه فقط صندلی هایی که بلیتش را خریده بود از طرف رانندگان به آشنایان او داده شده بود بلکه تعداد مسافران این اتوبوس و فاصله گذاری تنها در ترمینال رعایت شد و از لحظه خروج از ترمینال آزادی تا رسیدن به مقصد از بیست و چند مسافر به ۳۸ نفر رسید.

این مسافر در توصیف این سفر اینطور نوشت که «راننده آهسته حرکت می کند و مسیر هفت ساعته را با ۳۸ مسافر و در ۹ ساعت می راند؛ ساعت هایی کرونائی که کمتر سرنشین آن به ماسک، الکل و پروتکلهای بهداشتی اعتقادی دارند.

مهماندار و راننده هیچکدام لباس فرم ندارند، ماسک هم ندارند و خبری از رعایت پروتکلهای بهداشتی نیست؛ نه الکل و نه ماسک. حتی بعنوان خوش آمدگویی یک بطری آب هم دست مسافر نمی دهند!

کمتر مسافری پیدا می شود که به کرونا اعتقاد داشته باشد و به جز تعداد معدودی بقیه ماسک ندارند و در طول مسیر، هربار که راننده بین عوارضی یا پاسگاه پلیس راهنمایی و رانندگی توقف می کند حتی کسی برای نظارت و این که رانندگان تا چه اندازه پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده اند به اتوبوس سرکشی نمی کند!

با توجه به این تخلفات و بالا رفتن روزانه آمار سفرهای جاده ای که تاثیر مستقیمی در گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور دارد باید دید دستگاه های نظارتی چگونه نظارت می کنند که اینطور تخلف در سفرهای اتوبوسی به نظر عادی شده که رانندگانی پیدا می شوند که چشم پوشی از پروتکلهای بهداشتی برایشان عادی شده است!





منبع:

1400/03/31
09:34:56
5.0 / 5
194
تگهای خبر: آموزش , استرس , بهداشت , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
شاپ SHAAP