چرا خط تلفن سازمانی برای كسب وكارهای كوچك یك لزوم است؟

چرا خط تلفن سازمانی برای كسب وكارهای كوچك یك لزوم است؟

به گزارش شاپ در این مطلب می خواهیم علل مناسب نبودن شماره تلفن شخصی برای کسب و کارها و لزوم دریافت یک خط تلفن سازمانی را بیان کرده و راهکار مناسب را به شما معرفی نماییم.



به گزارش شاپ به نقل از مهر، صاحبان کسب وکارهای کوچک و استارتاپ ها در ابتدای فعالیت خود امکان دارد به جای تلفن سازمانی (VoIP، تلفن ابری، تلفن مجازی و …) از شماره تلفن همراه شخصی خود برای تماسهای کاری استفاده کنند. این مورد امکان دارد برای مدت کوتاهی، نیاز ارتباطی شرکت را برطرف کند، اما با رشد سازمان و افزایش تماسهای ورودی، استفاده از شماره تلفن همراه شخصی راهکار مناسبی نخواهد بود.
در این مطلب می خواهیم علل مناسب نبودن شماره تلفن شخصی برای کسب و کارها و لزوم دریافت یک خط تلفن سازمانی را بیان کرده و راهکار مناسب را به شما معرفی نماییم.
۱. لازم است تماسهای شخصی را از تماسهای کاری جدا کنید.
شماره تلفن ثابت سازمانی بیشتر از هر چیزی ظاهری حرفه ای به کسب و کارها می بخشد و استفاده از شماره تلفن همراه بر روی کارت ویزیت یا وب سایت بعنوان راه های ارتباطی، خیلی حرفه ای نیست. مشتریان به شماره تلفن ثابت زودتر اعتماد می کنند و همینطور با این کار شماره تماس شخصی کارمندان هم خصوصی می ماند. هیچ فردی دوست ندارد به هنگام مکالمه شخصی خود، با تماس ناشناس روبرو شود. این امر باعث اختلال در مکالمه و یا از دست دادن تماس می شود که در نتیجه منجر به از دست دادن و نارضایتی مشتریان هم می شود.
در نتیجه کسب و کارها به یک شماره تلفن دیجیتال نیاز دارند که بتوانند به صورت همزمان و مجزا بر روی یک دستگاه به تماسهای سازمانی و خصوصی خود دسترسی داشته باشند و تماس ها در هر زمان و هر مکانی قابل دسترسی باشند.
۲. لازم است ساعات و روزهای کاری را تعریف کنید.
امور پشتیبانی و پاسخگویی به مشتریان، یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت یک کسب و کار است. مشتریان امروزه به دنبال پشتیبانی ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته هستند و عدم پاسخگویی به آنها می تواند منجر به از دست دادن آنها شود.
کسب وکارها به یک سیستم تلفن سازمانی نیاز دارند که بتوانند ساعات و روزهای کاری را تعریف کرده و تماسهای ساعات غیرکاری را به صندوق صوتی و یا یک شماره خاص هدایت کنند. این امر با استفاده از شماره تلفن همراه امکان پذیر نیست و علاوه بر آن در ساعات غیرکاری باعث سلب آرامش کارمندان خواهد شد.
۳. لازم است به منظور عرضه هر چه بهتر خدمات بر تماس ها نظارت شود.
هر کسب وکاری، بخصوص استارتاپ ها که کسب و کار خویش را اخیرا آغاز کرده اند، به منظور بهبود عرضه خدمات و مشتری مداری، احتیاج به نظارت بر عملکرد کارمندان خود به هنگام پاسخگویی به تماس ها دارند. حال فرض کنید هر کارمند با تلفن شخصی خود با مشتریان در ارتباط باشد. این مورد علاوه بر عدم هماهنگی و ظاهر غیرحرفه ای، امر نظارت و مدیریت تماس ها را هم غیر ممکن می کند. در نتیجه به یک تلفن ثابت نیاز است که نظارت بر تماس ها امکان پذیر باشد.
۴. لازم است به تعداد کارمندان خود شماره داخلی داشته باشید.
همانطور که گفتیم، استفاده از یک شماره موبایل شخصی امکان دارد در ابتدای کار یک استارتاپ نیازهای ارتباطی آنرا برطرف کند، اما با رشد سازمان و افزایش تعداد کارمندان، به تعداد هر کارمند به یک شماره تلفن نیاز است. در نتیجه نمی توان از یک شماره تلفن همراه برای همه استفاده نمود. کسب و کارها به یک خط تلفن مجازی نیاز دارند تا بتوانند به تعداد کارمندان خود داخلی تعریف کرده و از یک سرشماره ثابت برای تمام کارمندان و حتی شعب و نمایندگی هایشان استفاده کنند.
۵. لازم است کسب و کار خویش را باثبات کنید و آماده رشد باشید.
ثبات یکی از مهم ترین فاکتورها برای آینده موفق هر استارتاپی است. استفاده از یک تلفن همراه بعنوان راه ارتباطی یک کسب و کار نمی تواند ثبات را حفظ کند و برای آینده و رشد احتمالی کسب و کار اصلاً راهکار مناسبی نیست. چون که تشخیص تماس کاری از تماس شخصی و مدیریت تماس ها بسیار دشوار خواهد بود. بهره مندی از یک خط تلفن ثابت و استفاده از یک سرشماره توسط همه کارمندان، تضمین ثبات و پایداری کسب و کار خواهد بود.
۶. لازم است اعتماد مشتریان را جلب کنید.
پیش تر گفتیم که سرشماره ثابت ظاهری حرفه ای به کسب و کار می بخشد و زودتر اعتماد مشتریان را جلب می کند. به عبارت دیگر، خیلی از مشتریان به هنگام بازدید از وب سایت یک کسب و کار، تماس با شماره تلفن ثابت را به تلفن همراه ترجیح می دهند. در نتیجه داشتن یک شماره تلفن ثابت امری ضروری خواهد بود.
با توجه به تمامی علل ذکر شده، یک شماره تلفن اینترنتی (VoIP) مناسب ترین انتخاب برای کسب وکارهای کوچک و استارتاپ ها است. یک سیستم تلفن ویپ ابری، بدون احتیاج به تجهیزات و سرور و با اتصال به اینترنت، بر روی هر دستگاهی (تلفن همراه، کامپیوتر، تبلت و …) قابل دسترسی است و تمامی نیازهای ارتباطی این کسب و کارها را با کمترین هزینه برطرف می سازد.
تلفن ابری نکسفون پرو مبتنی بر فناوری Hosted PBX بوده و به کسب و کارها این امکان را می دهد تا با خرید یک سرشماره ثابت، ظاهری حرفه ای به کسب و کار خود بدهند. این تلفن ابری بسیار مقیاس پذیر بوده و در صورت رشد و تغییر در سازمان، میتوان تعداد داخلی ها را به راحتی از راه پنل مدیریتی نکسفون تغییر داد. نکسفون پرو از راه پنل تحت وب و اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است و کارمندان می توانند داخلی خویش را بر روی تلفن همراه خود تنظیم کرده و به تماسهای سازمانی در هر مکان و هر زمان پاسخ بدهند.
همچنین این سرویس تلفن VoIP امکانات مختلف دیگری مانند تلفن گویا (IVR)، فکس آنلاین، صندوق صوتی، سیستم گزارش گیری تماس ها و … را هم به صورت مجانی در اختیار مشترکین خود قرار می دهد.
لازم به ذکر است که تعرفه تماس نکسفون کمتر از تعرفه سایر اپراتورها بوده و علاوه بر مزایا و امکاناتی که عرضه می کند، هزینه های کسب و کارها را هم به میزان قابل توجهی می کاهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمائید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1400/01/17
12:35:31
5.0 / 5
376
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
شاپ SHAAP