در گفت وگو با شاپ مطرح شد

جزئیات وام ۱۲ میلیون تومانی قالیبافان

جزئیات وام ۱۲ میلیون تومانی قالیبافان

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به بافندگان فرش اطلاع داد و اظهار داشت: تابحال بیشتر از ۲۴۰ هزار نفر از قالیبافان برای بیمه صندوق روستاییان و عشایر ثبت نام کرده اند.



عبداله بهرامی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: در جهت تفاهمنامه همکاری میان مرکز ملی فرش و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که با هدف پوشش بیمه ۴۰۰ هزار نفر از قالیبافان در سرتاسر کشور به امضا رسید، تابحال بیشتر از ۲۴۰ هزار نفر از قالیبافان در کل اتحادیه های کشور ثبت نام کرده و برای بیمه صندوق معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: بر مبنای تفاهمنامه، بیمه قالیبافان تحت پوشش صندوق برای سال اول مجانی است ولی چون سال رو به پایان است و ردیف بودجه ای هم دیگر نیست امیدواریم که بودجه هرچه سریعتر اختصاص پیدا کند تا قالیبافان تحت پوشش قرار بگیرند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف در عین حال از پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به قالیبافان اطلاع داد و درباره جزئیات آن اظهار داشت: در جهت پشتیبانی از بافندگان فرش وام ۱۲ میلیون تومانی بانک توسعه تعاون با نرخ سود ۱۸ درصد پیشبینی شده که به باعث آن قالیبافان می توانند جهت خرید ابزار و تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز از این وام بهره مند شوند.

بهرامی درباره شرایط دریافت وام توضیح داد: وام به صورت فردی داده نمی گردد و فرد قالیباف به تنهایی نمی تواند وام را بگیرد چون این وام برای اعضای تعاونی های فرش پیشبینی شده و حتما باید کارت عضویت داشته باشند و از راه اتحادیه یا تعاونی فرش اقدام نمایند.

به گفته وی تنها قالیبافانی که عضو اتحادیه یا تعاونی های فرش باشند می توانند درخواست وام بدهند و به این منظور باید به اتحادیه فرش یا تعاونی های خود رجوع تا آنها را به بانک معرفی کنند؛ بعد از آنکه فهرست متقاضیان از راه تعاونی های فرش به اتحادیه عرضه شد و بانک تأمین اعتبار کرد، به استانها ابلاغ می شود که وام به قالیبافان تعلق بگیرد.




1399/12/03
23:29:21
0.0 / 5
1162
تگهای خبر: ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
شاپ SHAAP