دردسر باردیگر برای بوئینگ:
خانواده قربانیان سقوط هواپیمای هند شکایت کردند
به گزارش شاپ، خانواده مسافرانی که در سقوط هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی هند (ایر ایندیا) در ماه ژوئن جان باختند، شکایتی را در ایالات متحده ضد شرکت هواپیماسازی بوئینگ ثبت کردند.
به گزارش شاپ به نقل از خبرگزاری مشرق
به نقل از یورونیوز، خانواده مسافرانی که در سقوط هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی هند (ایر ایندیا) در ماه ژوئن جان باختند، شکایتی را در ایالات متحده ضد شرکت هواپیماسازی بوئینگ و همین طور شرکت سازنده قطعات هواپیما هانی ول ثبت کردند.
دادخواست مذکور که این دو شرکت را به سهل انگاری متهم می کند، مدعی است نقص در سوئیچ های سوخت عامل سقوطی بوده که حدود ۲۶۰ کشته برجای گذاشت.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا قبل تر اعلام نموده بود که این مکانیزم در هواپیماهای بوئینگ ایمن است.
این حادثه اندکی بعد از برخاستن هواپیما از فرودگاه بین المللی احمدآباد در هند رخ داد. در مجموع ۲۴۲ نفر از سرنشینان کشته شدند، ۱۹ نفر دیگر روی زمین جان باختند و تنها یک مسافر از حادثه جان سالم به در برد.
گزارش اولیه ای که در ماه ژوئیه توسط دفتر تحقیقات حوادث هوایی هند انتشار یافت، نشان داد که سوخت موتورهای این هواپیما اندکی بعد از برخاستن قطع شده است.
این گزارش گمانه زنی درباره ی احتمال برخورد پرندگان را رد کرد و تاکید نمود که هیچ فعالیت پرنده ای در نزدیکی هواپیما ثبت نشده است.
این گزارش همین طور دریافت که ایرایندیا قبل از پرواز، بازرسی های سفارش شده روی سوئیچ های سوخت را انجام نداده بود.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۸ اطلاعیه ای منتشر نموده بود که نشان می داد برخی سوئیچ های کنترل سوخت بوئینگ با خاصیت «قفل غیرفعال» نصب شده اند. این خاصیت برای نگه داشتن قطعه در جای خود و اطمینان از جریان سوخت به سوی موتور طراحی شده است.
این اطلاعیه پیشنهاد انجام بازرسی را داده بود، اما جنبه اجبار آور قانونی نداشت.
دادخواست خانواده های قربانیان ادعا می کند که هر دو شرکت بوئینگ و هانی ول از خطر سقوط آگاه بودند و اقدامات کافی برای پیشگیری از آن انجام نداده اند. در این دادخواست همین طور آمده است که هیچ مدرکی وجود ندارد که این شرکتها ایرایندیا یا دیگر کاربران محصولاتشان را از ضرورت بازرسی سوئیچ ها آگاه کرده باشند یا قطعات جایگزین برای خطوط هوایی ارسال کرده باشند.
در دادخواست افزوده شده که این سوئیچ ها در محلی قرار دارند که به آسانی ممکنست بطور تصادفی ضربه بخورند.
بنجامین میجر از مؤسسه حقوقی لنی یر و یکی از وکلای این خانواده ها، در اینباره اظهار داشت: شوکه کننده است که هانی ول و بوئینگ هر دو از این خطر آگاه بودند و مطلقا هیچ اقدامی برای پیشگیری از فاجعه اجتناب ناپذیری که در ۱۲ ژوئن رخ داد، انجام ندادند.
به اجمال، در مجموع ۲۴۲ نفر از سرنشینان کشته شدند، ۱۹ نفر دیگر روی زمین جان باختند و تنها یک مسافر از حادثه جان سالم به در برد.
گزارش اولیه ای که در ماه ژوئیه توسط دفتر تحقیقات حوادث هوایی هند منتشر شد، نشان داد که سوخت موتورهای این هواپیما کمی پس از برخاستن قطع شده است.
این گزارش گمانه زنی درباره ی ی احتمال برخورد پرندگان را رد کرد و تأکید نمود که هیچ فعالیت پرنده ای در نزدیکی هواپیما ثبت نشده است.
این گزارش همچنین دریافت که ایرایندیا پیش از پرواز، بازرسی های سفارش شده روی سوئیچ های سوخت را انجام نداده بود.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۸ اطلاعیه ای منتشر نموده بود که نشان می داد برخی سوئیچ های کنترل سوخت بوئینگ با خاصیت قفل غیرفعال نصب شده اند. این خاصیت برای نگه داشتن قطعه در جای خود و اطمینان از جریان سوخت به طرف موتور طراحی شده است.
این اطلاعیه پیشنهاد انجام بازرسی را داده بود، اما جنبه اجبار آور قانونی نداشت.
دادخواست خانواده های قربانیان ادعا می کند که هر دو شرکت بوئینگ و هانی ول از خطر سقوط آگاه بودند و اقدامات کافی برای پیش گیری از آن انجام نداده اند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید