در اقتصاد تولیدکنندگان محتوا چه می گذرد؟

در اقتصاد تولیدکنندگان محتوا چه می گذرد؟

شاپ: تیک تاک، یوتیوب یا توئیچ، هیچ یک از این پلت فرم ها بدون میلیونها تولیدکننده محتوایی که محتوای مورد علاقه ما را تولید می کنند، نمی توانستند در جایگاه امروزی قرار بگیرند.



به گزارش شاپ به نقل از ایسنا، این میلیونها تولیدکننده محتوا و اینفلوئنسر، همه قسمتی از اقتصاد عظیم تولیدکنندگان محتوا هستند.

تولیدکنندگان محتوا، طرفداران آنها و برندهایی که حامی آنها هستند، همگی به صنعتی کمک می کنند که میلیاردها دلار ارزش دارد. شاید جالب ترین نکته درباره ی اقتصاد تولیدکنندگان محتوا این است که هر کسی می تواند مشارکت کند و به مدرک یا تجربه، نیازی نیست.

آمار اقتصاد تولیدکنندگان محتوای برتر

آمار موجود در این گزارش، اقتصاد تولیدکننده محتوا را از چندین زاویه مورد بررسی قرار داده که ۶ مورد اصلی آن عبارتند از:
امروزه بیش از ۲۰۰ میلیون تولیدکننده محتوا در جهان وجود دارد. تولیدکنندگان محتوا بطور متوسط شش ماه و نیم طول می کشد تا نخستین دلار خودرا به دست آورند. فقط ۱۰ درصد از اینفلوئنسرها، سالانه ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند. تا سال ۲۰۲۳، ارزش بازار جهانی اینفلوئنسر، ۲۱.۱ میلیارد دلار بوده است. برندهای اروپایی تنها در سال ۲۰۲۰، مبلغ ۱.۳ میلیارد یورو برای بازاریابی تولیدکننده محتوا هزینه کردند. ۸۵ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت می گویند که از کار خود لذت می برند.
اقتصاد تولیدکننده محتوا برمبنای آمار

اقتصاد تولیدکننده محتوا بزرگ است اما چقدر بزرگ است؟ آیا تابحال به این فکر کرده اید که چه تعداد تولیدکننده محتوا وجود دارند و واقعا چقدر درآمد دارند؟ طبق داده های لینک تری، ۲۰۷ میلیون نفر وجود دارند که به مفهوم حرفه ای، «تولیدکننده محتوا» در نظر گرفته می شوند.

از این ۲۰۷ میلیون نفر تولیدکننده محتوا:
۲۳ میلیون نفر، کمتر از ۱۰۰۰ دنبال کننده دارند. ۱۳۹ میلیون نفر، بین ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار دنبال کننده دارند. ۴۱ میلیون نفر، بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارند. ۲ میلیون نفر، بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون دنبال کننده دارند. ۲ میلیون نفر بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند.
۴۶.۷ درصد از تولیدکنندگان محتوا، تمام وقت هستند

نظرسنجی ConvertKit از بیش از ۲۷۰۰ سازنده محتوا نشان داد که تقریباً نیمی از آنها در دسته تمام وقت قرار می گیرند. ۴۲ درصد پاره وقت هستند، در صورتیکه فقط ۱۰.۶ درصد خودرا هابیست می دانند یعنی برای سرگرمی این کار را دنبال می کنند.

تولیدکنندگان محتوا بطور متوسط شش ماه و نیم طول می کشد تا نخستین دلار خودرا به دست آورند.

جدول زمانی یک سازنده محتوا چگونه است؟ بر اساس نظرسنجی تیلت، اکثرا بعد از گذشت شش ماه و نیم، آغاز به کسب درآمد می کنند. بعد از گذشت ۱۷ ماه، آغاز به کسب درآمد کافی برای تامین هزینه های خود می کنند و بعد از ۲۵ ماه، خیلی از آنها می توانند نخستین کارمند یا فریلنسر خودرا استخدام کنند.

طبق بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، از هر ۱۰ اینفلوئنسر، یک نفر بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارد.

چند درصد از اینفلوئنسرها واقعا بوسیله تولید محتوا زندگی مناسبی دارند؟

تجزیه و تحلیل اینفلوئنسر مارکتینگ هاب نشان می دهد:
۲۶ درصد، ۱۰۰۰ دلار یا کمتر درآمد دارند. ۲۶ درصد بین ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار دلار درآمد دارند. ۲۷ درصد بین ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار درآمد دارند. ۱۱ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند. ۷ بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار سود درآمد دارند. ۳ درصد ۵۰۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند.
طبق بررسی تیلت، ۵۱ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، به اندازه کافی برای پشتیبانی از حداقل یک نفر درآمد کسب می کنند. ۳۲ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، تک بوده و درآمد کافی برای پشتیبانی از خود کسب می کنند. ۱۹ درصد، کارآفرینانی هستند که درآمد کافی برای پشتیبانی از چندین نفر دارند. از طرف دیگر، ۳۶ درصد درآمد کسب می کنند، اما برای تامین هزینه های خود کافی نیست. ۱۱ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، اصلا درآمدی ندارند.

۵۲ درصد از تولیدکنندگان محتوایی که ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند، ۱۰ ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا می کنند.

زمان صرف شده برای ایجاد محتوای جدید همیشه با درآمد در اقتصاد تولیدکنندگان محتوا مرتبط نیست. طبق آمار لینک تری، ۵۳ درصد از تولیدکنندگان محتوایی که کمتر از ۱۰۰ دلار در سال درآمد دارند، ۱۰ ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا می کنند. از طرف دیگر، ۴۸ درصد از تولیدکنندگان محتوایی که ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار درآمد دارند، ۱۰ ساعت یا بیشتر در هفته روی محتوا کار می کنند.

درآمد تولیدکنندگان محتوای مرد بطور متوسط ۱.۸۸ برابر بیش از تولیدکنندگان محتوای زن است.

اینفلوئنسر مارکتینگ هاب در نظرسنجی از بیش از ۲۰۰۰ سازنده دریافت که تولیدکنندگان محتوای مرد بطور متوسط، ۶۹ هزار و ۹۲۲ دلار درآمد کسب می کنند که تقریباً دو برابر میانگین درآمد ۳۷ هزار و ۶۵ دلار برای زنان است.

تولیدکنندگان محتوای تمام وقت چهار برابر بیش از افرادی که بصورت پاره وقت کار می کنند، ۵۰ هزار دلار یا بیشتر در سال درآمد دارند.

طبق آمار لینک تری، ۱۲ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، سالانه ۵۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند در صورتیکه تنها ۳ درصد از تولیدکنندگان محتوای پاره وقت، چنین درآمدی دارند. ۴۶ درصد از تمام وقت ها و ۶۸ درصد از پاره وقت ها، ۱۰۰۰ دلار یا کمتر در سال درآمد دارند.

از هر ۵ تولیدکننده محتوای مبتدی، ۳ نفر هنوز کسب درآمد نکرده اند.

رسیدن به موفقیت یک شبه در اقتصاد تولیدکننده محتوا، دشوار است. تنها ۶ درصد از تولیدکنندگان محتوای مبتدی (تولیدکنندگان محتوا با یک سال تجربه یا کمتر)، بیش از ۱۰ هزار دلار در سال درآمد دارند. حدود ۳۵ درصد از مبتدیان درآمد کسب کرده اند اما به اندازه کافی درآمد ندارند تا شغل روزانه خودرا ترک کنند.

۴۴ درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند کسب وکار سازنده آنها منبع درآمد اصلی خانواده آنهاست.

طبق بررسی تیلت، بیشتر تولیدکنندگان محتوا ثروتمند نمی شوند، اما آنقدر درآمد دارند که به انجام کاری که دوست دارند ادامه دهند. میانگین درآمد سالانه برای تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، بیش از ۱۰۰ هزار دلار است. متوسط درآمد ۵۰ هزار دلار است.

آمار صنعت تولیدکننده محتوا و اینفلوئنسر

تولیدکنندگان محتوا تنها یک جنبه از اقتصاد تولیدکننده محتوا هستند. برندها، آژانس های بازاریابی و شرکت های نرم افزاری، همه بخش های حیاتی اکوسیستم تولیدکننده محتوا هستند.

ارزش بازار جهانی اینفلوئنسرها ۲۱.۱ میلیارد دلار است

طبق بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، بازاریابی اینفلوئنسر با سرعت ثابتی درحال رشد است. ارزش ۲۱.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ نشان دهنده افزایش ۵۳ درصدی نسبت به ارزش ۱۳.۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱ است. ارزش این صنعت از سال ۲۰۱۶ که فقط ۱.۷ میلیارد دلار بود، بیش از ۱۱ برابر بالا رفته است. کاوشهای گوگل برای «اینفلوئنسر مارکتینگ» طی پنج سال گذشته، ۱۶۵۰ درصد بالا رفته است.

پلتفرم های نرم افزار بازاریابی اینفلوئنسر، بیش از ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه در سال ۲۰۲۱ جذب کردند. پلت فرم هایی مانند LTK با دادن ارتباط با برند، ابزارهای پست بین کانالی، و معیارها و تحلیل و بررسی های کلیدی، به تولیدکنندگان محتوا کمک می کنند تا کسب وکار خودرا اداره کنند.

برندهای اروپایی تنها در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۳ میلیارد یورو روی بازاریابی تولیدکننده محتوا هزینه کردند

طبق آمار ادوبی، در سال ۲۰۱۶، برندها در اروپا، ۳۲۶ میلیون یورو برای بازاریابی تولیدکننده محتوا هزینه کردند. تا سال ۲۰۲۰، این رقم، بیش از چهار برابر شد. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، هزینه های بازاریابی تولیدکننده محتوا در اروپا، بطور متوسط ۳۲ درصد در سال بالا رفته است.

تعامل و کلیک ها مهم ترین معیارها برای برندها و بازاریاب هایی هستند که بدنبال کار با اینفلوئنسرها هستند.

طبق بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، وقتی از برندها و بازاریاب ها پرسیده شد که چه معیارهایی در هنگام کار با اینفلوئنسرها اهمیت بیشتری دارد، ۳۹ درصد از بازاریابان گفتند تعامل و کلیکها. همین طور ۲۳ درصد، نوع محتوا و دسته بندی را بیان نمودند در صورتیکه ۲۱ درصد به بازدیدها، دسترسی و تاثیرگذای کردند.

از هر ۱۰ متخصص بازاریابی، ۹ نفر می گویند که بازاریابی اینفلوئنسر موثر است.

اینفلوئنسرها، بازیگران کلیدی اقتصاد تولیدکننده محتوا هستند و بازاریابان کاملا نسبت به بازدهی سرمایه گذاری روی بازاریابی اینفلوئنسر متقاعد شده اند. ۷۵ درصد از متخصصان بازاریابی می گویند که بودجه اختصاصی بازاریابی اینفلوئنسر را یا دارند یا قصد دارند داشته باشند.

آمار تولیدکنندگان محتوا

تولیدکنندگان محتوا چه کسانی هستند و چگونه زمان خودرا صرف می کنند، چه جنبه هایی از تولید محتوا را در اولویت قرار می دهند، و بزرگترین چالش هایی که با آن روبرو هستند، چیست؟

از هر ۳ تولیدکننده محتوا، ۲ نفر زن هستند. زنان تقریباً دو سوم تولید کنندگان محتوا را می سازند و تقریباً با نسبت ۲ به ۱، از مردان بیشتر هستند. ۳۵ درصد از تولیدکنندگان محتوا، مرد هستند.

تنها ۱۳ درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند کسب درآمد اولویت اصلی آنهاست. نظرسنجی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب از بیش از ۲۰۰۰ تولیدکننده محتوا، بینش های شایان توجهی را در مورد نحوه برخورد آنها با کسب و کارشان نشان داد. یک سوال نظرسنجی این بود که به عنوان یک تولیدکننده محتوا، بیشتر به چه چیزی اهمیت می دهید؟ پاسخ آنها به این شرح بود:
۳۴.۹ درصد گفتند که با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند. ۳۵.۳ گفتند ایجاد بهترین محتوا. ۱۶.۶ درصد گفتند افزایش تعداد دنبال کنندگان خود. ۱۳.۱ درصد گفتند پول درآوردن. ۶۹ درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند قرارداد با برندها، سودآورترین منبع درآمد آنهاست.
قرارداد با برندها که شامل پستهای حمایت شده است، منبع اصلی درآمدزایی برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا است و فقط تمام آن نیست. بالاترین منبع درآمد بعدی، سهمی از درآمد تبلیغات است که تنها ۷ درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند که سودآورترین جریان درآمد آنهاست.

از هر ۱۰ سازنده، ۷ نفر ۱۰ ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا می کنند

سازندگان چقدر زمان صرف تولید محتوای جدید می کنند؟ طبق نتایج نظرسنجی اخیر لینک تری:
۵ درصد بیش از ۴۰ ساعت در هفته را صرف می کنند. ۹ درصد بین ۲۰ تا ۴۰ ساعت در هفته را صرف می کنند. ۱۶ درصد بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته را صرف می کنند. ۲۷ درصد بین ۵ تا ۱۰ ساعت در هفته را صرف می کنند. ۳۶ درصد بین یک تا ۵ ساعت در هفته را صرف می کنند. ۷ درصد یک ساعت یا کمتر در هفته را صرف می کنند.
۸۵ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت می گویند که از کار خود لذت می برند

وقتی درباب مزایای راه اندازی یک کسب وکار تولید محتوا سؤال شد، ۸۵ درصد از تولیدکنندگان محتوا به لذت کار اشاره کردند. ۸۲ درصد به استقلال کسب وکار خود و ۸۰ درصد، ساعات کاری انعطاف پذیر را به عنوان امتیاز برتر ذکر کرده اند.

یافتن محتوا، چالش اصلی تولیدکنندگان محتواست

در نظرسنجی تیلت، وقتی درباره ی چالش های اصلی خود به عنوان تولیدکنندگان محتوا از آنها سؤال شد، ۵۴ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت و ۶۰ درصد از تولیدکنندگان محتوای پاره وقت پاسخ دادند: اطمینان از یافتن محتوای من.

طبق گزارش وب سایت اکسپلودینگ تاپیکس، دیگر چالش های رایج کسب درآمد، بازاریابی و پایبندی به یک برنامه منظم انتشار است.





منبع:

1402/11/07
09:29:36
5.0 / 5
334
تگهای خبر: ارز , بازار , برنامه , برند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
شاپ SHAAP