انتشار دومین پژوهش فودکس ایران ایده سلامت غذایی در ذهن ایرانیان

انتشار دومین پژوهش فودکس ایران ایده سلامت غذایی در ذهن ایرانیان

شاپ: ماموریت فودکس ایران در امتداد بهبود فرهنگ غذایی ایران بوسیله ارائه خدمات با کیفیت به فعالان صنایع غذایی و نوشیدنی و ارتقای دانش مصرف کننده نسبت به تغذیه سالم می باشد.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، اهمیت به تغذیه و رژیم غذایی، موضوعی است که از گذشته های دور تا به امروز مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است؛ تا آن جایی که ابن سینا با ترجمه و توسعه آثار جالینوس در طب یونانی، تلاش می کرد تا با حالت دادن به غذا، بیماری های بسیار زیادی را درمان کند. اهمیت این مساله تا به امروز و در طب پیشامدرن هم پابرجاست؛ با این وجود، نکته ای که دراین میان چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، نحوه انتقال دانش درباره ی «سلامت مواد غذایی» است؛ ما امروزه متخصصان زیادی داریم که روزی به اهمیت مصرف یک ماده غذایی اشاره می کنند و فردای آن به بحث درباره ی معایب مصرف آن می پردازند.
همین موضوع موجب شد تا خیلی از مردم در سراسر جهان و به ویژه ایران، دیدگاه درست و منسجمی درباره ی تغذیه سالم نداشته باشند. در نتیجه، سوالی بزرگ مطرح می شود: چگونه می توانیم معنای درستی از تغذیه سالم داشته باشیم؟
مأموریت فودکس ایران در جهت بهبود فرهنگ غذایی ایران بوسیله ارائه خدمات با کیفیت به فعالان صنایع غذایی و نوشیدنی و ارتقای دانش مصرف کننده نسبت به تغذیه سالم می باشد و تلاش می کند تا نگرش خوبی درباره ی تغذیه سالم عرضه نماید. در همین راستا هم، تیم فودکس ایران پژوهشی را با عنوان «ایده سلامت غذایی در ذهن ایرانیان» در خرداد ۱۴۰۲ شروع کرد تا متوجه شود که شرکت کنندگان تا چه اندازه نحوه تغذیه خودشان را سالم می دانند و به چه اندازه، عادت های غذایی شان صحیح است. در نهایت از داده های جمع آوری شده از ۴۸۰۰ شرکت کننده این پژوهش، اطلاعات جمعیت شناختی ای حاصل شد تا بتوان درک مطلوبی از نگرش ایرانیها نسبت به مفهوم تغذیه سالم به دست آورد.
علاوه بر نتایج پرسش نامه، اسناد و مقالات داخلی و بین المللی بسیار زیادی درباره ی تغذیه ایرانیان انجام شده که در این پژوهش قرار گرفته است و مقایسه ای با منابع موثق هم انجام شده تا داده های مردمی با واقعیتی که در صنعت می بینیم، مورد سنجش قرار بگیرد.
شما با خواندن این پژوهش می توانید با داده های در رابطه با مصرف روزانه آب، میوه و سبزیجات، گوشت قرمز و سفید، نان و غلات بین ایرانیها بیشتر آشنا شوید و درباره ی میزان آشنایی شرکت کنندگان با نشان سیب های سلامت مختلفی مثل نشان سیب سلامت، نشان ایزو امنیت غذایی و علامت استاندارد ایران اطلاعاتی کسب کنید.
همچنین فودکس ایران در پژوهش خود کوشیده تا به سراغ منابع کسب اطلاعات تغذیه ای بین ایرانیان برود تا ببیند که هر شخص به چه میزان و از چه بستری، اطلاعات در رابطه با تغذیه سالم را دریافت می کند. رفتارهای تغذیه ای اشخاص هم در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و می توانید به داده هایی مثل میزان مصرف تنقلات، مولتی ویتامین ها و اطلاعات تغذیه ای بر حسب سن دسترسی داشته باشید.

لازم است بگوییم که «ایده سلامت غذایی در ذهن ایرانیان» دومین پژوهش انجام شده از جانب تیم فودکس ایران است. فودکس ایران قبل تر در پژوهشی با عنوان «بشقاب من» تمرکز بیش تری روی سبد غذایی ایرانیان داشته است تا ببیند که هر شخص برمبنای متغیرهای جمعیت شناختی، به چه میزان مواد غذایی مختلف را مصرف می کند. در نهایت هم در پژوهش «بشقاب من» مقایسه ای بین سبد غذایی ایرانیان با استانداردهای ملی و بین المللی انجام شده تا داده های کسب شده توسط شرکت کنندگان مورد تجزیه و تحلیل بیش تری قرار بگیرد.
برخی از خدمات تیم فودکس ایران برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عبارت اند از:
برقراری نمایشگاه دیجیتال فودکس بصورت دائمی برای برندهای فعال در صنایع غذایی و نوشیدنی
پیاده سازی برنامه های بازاریابی دیجیتال برای برندهای غذایی و نوشیدنی
طراحی و اجرای تبلیغات برای برندهای غذایی و نوشیدنی در بستر دیجیتال
تحقیقات جامع بازار در رابطه با صنعت بصورت کمی و کیفی
مشاوره تخصصی به مدیران صنایع غذایی و نوشیدنی برای توسعه کسب وکار و صادرات
ایجاد فضایی برای متخصصان و فعالان صنعت غذا و نوشیدنی به نام Food Expert بمنظور شبکه سازی، دستیابی به اطلاعات تخصصی صنعت، شرکت در ورکشاپ ها، دسترسی به ابزارها و راهکارهای توسعه کسب وکار، و تامین نیروی انسانی متخصص این صنعت
ارائه اطلاعات و آگاهی بخشی درباره ی تغذیه سلامت محور، و گزارش های تخصصی بازار تغذیه و رفتار مصرف کننده
معنایی که ما از غذای سالم داریم با عنایت به عوامل مختلفی مثل فرهنگ، باور، تحصیلات و تجربه هایی که از محیط اطراف مان کسب می نماییم، به دست می آید. یکی از اصلی ترین نیازهای امروز برای ایرانیها و جوامع خارجی، آگاهی درست درباره ی تغذیه سالم و مصرف محصولات با کیفیت است و تیم فودکس ایران با انجام پژوهش هایی همچون «ایده سلامت غذایی در ذهن ایرانیان» در تلاش است تا الگوی مناسبی از مصرف را با عنایت به استانداردهای بین المللی در ایران ترویج دهد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع:

1402/06/28
15:55:07
5.0 / 5
332
تگهای خبر: استاندارد , بازار , برنامه , برند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
شاپ SHAAP