در گفت وگو با شاپ اعلام شد

افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس های اربعین تخلف است

افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس های اربعین تخلف است

به گزارش شاپ، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای اظهار داشت: بعد از اعلام وزیر راه در خصوص افزایش 100 درصدی قیمت بلیت اتوبوس، افزایش قیمتی تصویب نشده و درصورت تخلف از این مبلغ، با متخلف برخورد می شود.


داریوش باقرجوان در گفت و گو با ایسنا درمورد اخبار منتشرشده در خصوص افزایش ۱۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس های اربعین، اظهار داشت: این مساله حقیقت ندارد و همان مبلغی که ستاد مرکزی اربعین اعلام نموده بود باید از مسافران گرفته شود. ابتدا قرار بود افزایش ۷۵ درصدی صورت گیرد، اما بعد از اعلام وزیر راه در خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس، دیگر افزایش قیمتی تصویب نشده و مبلغ بالاتر از آن غیرمجاز می باشد و درصورت تخلف از این مبلغ، با متخلف برخورد می شود.
وی با اعلان اینکه به سبب یک سر خالی بودن اتوبوس ها چنین تصمیمی گرفته شده بود، اظهار داشت: سفرهای دوره رفت زوار بصورت یک طرفه انجام شده و هم اکنون ناوگان مسافری برای بردن زوار از ایران به عراق متوقف شده است. از روز شنبه هفته جاری، زوار درحال بازگشت به کشور هستند و باتوجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین، ناوگان برگشت باردیگر بصورت خالی گسیل می شوند تا بتوانیم زائرانی را که هر روز وارد کشور می شوند، به مقصدشان برسانیم.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای در ادامه توضیح داد: زائرانی که وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شوند، اگر متقاضی حمل و نقل عمومی هستند، درخواست می دهند و برمبنای میزان تقاضا به درخواست ها پاسخ داده می شود؛ قسمتی از ظرفیت ناوگان بصورت آماده باش در مرزها حضور دارند که بتوانند سریع تر زوار را به شهرهایشان برسانند و مشکل کمبود وجود نداشته باشد.
باقرجوان درباره ی مواجهه زوار با قیمت های نامتعارف بیان کرد: همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم در محل پایانه های مسافری در سفرهای رفت و هم در برگشت در محل پایانه های مرزی، حضور دارند و مسافران می توانند نه فقط افزایش قیمت های نامتعارف، بلکه هر شکایت و انتقادی که در زمینه حمل و نقل وجود دارد را اعلام کنند. همین طور تلفن گویای ۱۴۱ برای ارتباط زوار با سازمان راهداری برقرار است.
وی افزود: این تلفن گویا پیشنهادات، انتقادات و شکایات را دریافت می کند و مشخصات سفر و زائر، ثبت می شود و کد رهگیری به زائر ارائه می شود، بر طبق این مشخصات، اطلاعات بررسی و رای صادر می شود؛ هر اجحاف و اضافه دریافتی که از زوار گرفته شده باشد، اولا شرکت حمل و نقل باید پول زائر را برگرداند و رضایت زائر را کسب کند و در کنار آن، برخورد و محدودیت های حمل ونقلی هم جهت شرکت در نظر گرفته می شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای با اعلان اینکه روز گذشته ورود زوار به کشور از خروج آنها در پایانه های مرزی بیشتر بود، اظهار داشت: اگر ورود یک باره باشد که از روز گذشته شدت گرفته، ممکنست در مواردی با کمبود اتوبوس مواجه شویم. برای سفرهای رفت تقاضا شده بود که از ناوگان نهادها کمک بگیریم که تا کنون ناوگانی اعلام نشده، اما هر زمانی که اعلام کنند، ما از ظرفیت ها استفاده می نماییم.



1401/06/22
10:00:18
5.0 / 5
561
تگهای خبر: قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
شاپ SHAAP