راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم در دریای خزر یک فرصت اقتصادی و تجاری بی سابقه است
شاپ: مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر را یک فرصت اقتصادی و تجاری بی سابقه توصیف کرد که باید آنرا غنیمت شمرد.
به گزارش شاپ به نقل از ایسنا، محمدعلی سعیدی پور استراتژی راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر را اتفاقی بسیار خوشایند و مطلوب دانست و اظهار داشت: امروزه کشورهای توسعه یافته دنیا به سمت کانتینری شدن حرکت کرده اند. در جهت توسعه فعالیت کانتینری بنادر شمالی ایران باید به سه مقوله حیاتی شامل تأمین کانتینر، تأمین شناور و تعیین زمان برای خط کانتینری اشاره نمود.
وی ضمن اشاره به برگزاری جلسه مدیران سه بندر شمالی با رئیس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت کشتیرانی دریای خزر در مورد راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری، اظهار داشت: در این نشست مقرر شد شرکت کشتیرانی دریای خزر تأمین کانتینر را مدنظر قرار دهد و علاوه بر این در گام نخست ۹ کشتی به منظور تردد در این خصوص اختصاص داده شده است.
توزیع کانتینر خالی در ۳ بندر شمالی
مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به اینکه کانتینرهای خالی و آماده گوناگونی از جانب شرکت کشتیرانی دریای خزر بعنوان مالک کانتینرها در سه بندر شمالی توزیع شده است، اظهار داشت: علاوه بر این خط لاینری کانتینری طراحی و زمانبندی و اسامی تردد کشتی ها اعلام شده است.
سعیدی پور با تکیه بر این که اتفاق مهم اینست که بدانیم در چه ساعتی چه کشتی پای اسکله قرار دارد و بدین سان صاحبان کالا، بار خویش را جهت جابجایی منتقل کنند، اظهار نمود: با عنایت به این که هم اکنون اغلب کالاها به صورت فله و جنرال کارگو است و این مساله خود به خود سبب تاخیر در عملیات ایجاد و افزایش هزینه ها می شود، این اتفاق یکی از مزایای راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر است.
وی ادامه داد: با راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، هم هزینه ها کاسته می شود و هم زمان خدمت رسانی به حداقل می رسد؛ همینطور تقاضای همیشگی بعضی از صاحبان کالا در خصوص عرضه خدمات کانتینری در بنادر شمالی محقق می شود.
تداوم فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری ضروری است
مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پاسخ به این که راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر تا به چه میزان باعث رونق فعالیت کانتینری در بنادر شمالی کشور می شود، بیان نمود: این مورد بستگی به عواملی گوناگونی همچون تداوم فعالیت خطوط دارد هر چند که در ابتدای امر، هزینه بر است و امکان دارد به علت نبود بار کافی توجیه اقتصادی نداشته باشد اما شرکت کشتیرانی دریای خزر حتی با ضرر هم باید تداوم فعالیت خطوط را حفظ کند تا بعد از آن فعالیت ها توسعه پیدا کند.
سعیدی پور با تکیه بر این که باید به صورتی خدمات عرضه شود که با توجیه اقتصادی برای صاحبان کالا همراه باشد، اظهار داشت: لازم است در زمان مقرر خدمت رسانی های مدنظر قرار گیرد تا شاهد اعتماد صاحبان کالا در این خصوص باشیم.
بنادر دنیا به سمت کانتینری شدن حرکت کرده اند
وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر اعلام آمادگی کرده است که تخفیف تعرفه ای عرضه کند، تصریح کرد: راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر اتفاقی بسیار خوشایند و مطلوب است و امروزه کشورهای توسعه یافته دنیا به سمت کانتینری شدن حرکت کرده اند و در دوره مدیریت جدید سازمان بنادر هم رواج فعالیتهای کانتینری در بنادر شمالی به صورت ویژه کلید خورده است.
برپایه اعلام سازمان بنادر، فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از ۳ بندر اصلی شامل بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر شروع می شود و در صورت وجود کانتینر دو بندر آستارا و فریدون کنار هم بعنوان مبدا تردد اضافه می شوند و بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته ۹ کشتی از بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ کالا تردد خواهند کرد.
منبع: shaap.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب