از بررسی تا خرید انواع چمن مصنوعی ورزشی

از بررسی تا خرید انواع چمن مصنوعی ورزشی

شاپ: چمن ورزشی دسته بندی های متفاوتی دارد. دلیل اصلی این امر این است که نیازهای ورزشکاران هر رشته با رشته دیگر متفاوت می باشد و چمن مصنوعی باید به شکلی طراحی شود که بتواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، چمن مصنوعی ورزشی یکی از با اهمیت ترین محصولاتی است که این روزها استفاده از آن مد نظر قرار گرفته است. این چمن دشواری های نگهداری از چمن طبیعی را ندارد و در تمامی آب و هواها قابل استفاده می باشد. از جانب دیگر، این چمن طول عمر بالایی دارد و به آسانی می تواند پاسخگوی نیازهای کاربران و ورزشکارانی باشد که از آن استفاده می نمایند. اما همیشه سوالات زیادی در مورد چمن مصنوعی ورزشی پرسیده می شود که در این گزارش تلاش می نماییم به سوالات مهم و پرتکرار شما پاسخ دهیم.
چمن ورزشی به چند دسته تقسیم می شود؟
چمن ورزشی دسته بندی های متفاوتی دارد. دلیل اصلی این امر این است که نیازهای ورزشکاران هر رشته با رشته دیگر متفاوت می باشد و چمن مصنوعی باید به شکلی تنظیم و طراحی شود که بتواند پاسخگوی نیازهای ورزشکاران باشد. بطور کلی، چمن های ورزشی به چهار دسته تقسیم می شوند که به شرح زیرند:
چمن مصنوعی فوتبال
چمن مصنوعی تنیس
چمن مصنوعی پدل
چمن مصنوعی گلف
چمن مصنوعی فوتبال چه خاصیت هایی باید داشته باشد؟
یکی از پرطرفدارترین انواع چمن مصنوعی زمینهای ورزشی، چمن مصنوعی فوتبال است. این چمن باید دارای تاییدیه های اداره نوسازی امکان باشد و مطابق با استانداردهای فیفا طراحی شده باشد. این چمن باید با روش خاصی بر روی زمین پهن گردد تا بتواند نیازهای ورزشکاران را برآورده سازد. روش نصب این چمن بصورت زیر است:
ابتدا زیرسازی های مناسب برای خروج آب به انجام می رسد. اگر این کار به درستی انجام نشود، ممکنست آب بر روی چمن جمع شود.
سپس یک لایه ژئوتکس بر روی زمین پهن می گردد.
بر روی لایه ژئوتکس با بهره گیری از نوارهای مخصوص چمن مصنوعی به لایه متصل می شود.
طرح چمن مصنوعی فوتبال
این چمن مصنوعی ورزشی با طرح زبرا در بازار موجود است. در این طرح چمن های مصنوعی با عرض دو متر به رنگ سبز پر رنگ و کم رنگ در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا زمین مناسبی را برای ورزشکاران به وجود بیاورند و به آنها کمک کنند در طول ورزش بر بازی تمرکز داشته باشند.


نگهداری چمن مصنوعی فوتبال
نگهداری از چمن مصنوعی ورزشی اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید از چمن مصنوعی فوتبالی به خوبی نگهداری کنید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:
زمان استاندارد جهت استفاده از چمن مصنوعی در نهایت ۶ ساعت در روز است.
برای افزایش طول عمر چمن مصنوعی، این چمن را با دستگاه فرچه زنی شانه بزنید.
برای افزایش ایستایی الیاف چمن مصنوعی از مواد پر کننده مانند سیلیس در میان الیاف چمن استفاده کنید.
برای تمیز کردن چمن باید از دستگاه واتر جت استفاده کنید و در زمان استفاده دست خودرا در زاویه ۳۰ درجه با زمین نگه دارید.
انواع چمن مصنوعی تنیس
یکی از انواع پرطرفدار چمن مصنوعی ورزشی چمن تنیس است. این چمن به شکلی طراحی شده است که به افزایش و بهبود عملکرد ورزشکاران در طول ورزش تنیس کمک نماید و موجب شود آنها از بازی بر روی این چمن لذت ببرند. چمن مصنوعی که برای تنیس پیشنهاد می شود چمن مصنوعی FG Pro است.
ویژگی های چمن مصنوعی تنیس
چمن مصنوعی تنیس یک چمن تخصصی است و جنس نخ الیاف این چمن PEفیبریلیت شده است و همین مورد مقاومت و انعطاف پذیری این چمن را در مقابل ضربه و کوبش بالا می برد. الیاف این چمن پهن بگر هستند و ما طبق استاندارد ITF تولید شده اند. طبق قوانین اعلام شده از طرف فدراسیون جهانی تنیس ظاهر چمنی که در زمین تنیس پهن می گردد باید مشابه به چمن طبیعی بشد و بر روی سطوح مختلف شنی و بتونی قابل اجرا باشد.

نصب چمن مصنوعی تنیس
نصب چمن مصنوعی تنیس همانند چمن مصنوعی فوتبال است. در این شرایط، ابتدا شیب زمین تنظیم می گردد و بعد از آن چمن مصنوعی بر روی آن نصب می شود. در زمان نصب چمن مصنوعی سیلیس در میان الیاف چمن تزریق می شود تا از سرخوردگی بازیکنان تنیس بر روی زمین تنیس پیشگیری کند. این کار باید توسط افراد حرفه ای صورت گیرد تا پاسخگوی نیازهای ورزشکاران باشد. به همین دلیل، سفارش می شود برای انجام این کار با افراد متخصص در ارتباط باشید. همچنین، سوالات زیادی در مورد قیمت چمن مصنوعی تنیس و خرید چمن مصنوعی تنیس پرسیده می شود که پاسخ به این پرسش به ابعاد زمین، نوع زیرسازی و شرایط نصب بستگی دارد.
چمن مصنوعی پدل
چمن مصنوعی ورزشی که برای بازی پدل به کار برده می شود حدودا مشابه به چمنی است که برای بازی تنیس پیشنهاد می شود. بازی تنیس و پدل حدودا مشابه به یکدیگر هستند و باتوجه به این مساله که تعامل بازیکنان با سطح زمین بسیار بالاست، این چمن باید تراکم بالایی داشته باشد تا پاسخگوی نیازهای ورزشکاران باشد و در اثر ضربه و فشار از بین نرود و الیاف چمن از یکدیگر باز نشوند. این چمن سبز یکدست است و فضای زیبایی را در زمینهای پدل به وجود می آورد.
چمن مصنوعی گلف و مینی گلف
بازی گلف و مینی گلف از بازی های پر طرفداری هستند که این روزها مورد توجه قرار گرفته اند. چمن مصنوعی ورزشی که برای بازی گلف به کار برده می شود باید الیاف مجعد و فرخورده داشته باشد تا آن زمان که توپ بر روی زمین حرکت می کند به سمت خاصی متمایل نشود. چمنی که برای این بازی پیشنهاد می شود چمن مصنوعی مدل پات است. این چمن تراکم بسیار بالایی دارد و در مقابل ضربه و کوبش لطمه نمی بیند.

چرا در نصب چمن ورزشی از لایه ژئوتکستایل استفاده می شود؟
در زمان نصب چمن مصنوعی ورزشی از لایه ژئوتکستایل استفاده می شود. این لایه یک لایه نمدی شکل است که انعطاف پذیری سطح چمن مصنوعی را بالا می برد و سبب می شود نیروی کوبشی پای ورزشکاران به سطح زمین انتقال داده شود. در نتیجه، دیگر ورزشکاران گرفتار خستگی و فرسودگی نمی شوند و این مساله می تواند برای ارتقا سلامتی ورزشکاران اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. همچنین، لایه ژئوتکس لایه محافظ میان چمن مصنوعی و سطح زمین است و از انتقال آلودگی ها به سطح چمن جلوگیری می کند.
آیا امکان سرخوردگی ورزشکاران بر روی چمن وجود دارد؟
یکی از سوالات پرتکراری که در مورد چمن مصنوعی ورزشی پرسیده می شود در این زمینه است که آیا بازی بر روی چمن ورزشی موجب سرخوردگی ورزشکاران می شود! پاسخ به این پرسش کاملاً منفی است. اگر شما چمن ورزشی را بصورت حرفه ای نصب کنید هیچ گاه گرفتار سرخوردگی نمی گردد. برای این کار باید در بین الیاف چمن ماسه سیلیس تزریق شود. در نتیجه، ورزشکاران به آسانی می توانند بازی کنند و دیگر سر نمی خورند.
چمن مصنوعی ورزشی را از کجا بخریم؟
تا بدینجا سعی کردیم اطلاعات کاملی را در مورد انواع چمن مصنوعی ورزشی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید چمن های ورزشی به انواع مختلف فوتبال، پدل، گلف و تنیس تقسیم می شوند. هر یک از این چمن ها باتوجه به نوع کاربری باید خاصیت های منحصر به فردی داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانند پاسخگوی نیازهای کاربران باشند.
اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای خرید، نصب و راه اندازی زمین چمن مصنوعی ورزشی هستید، می توانید به شرکت چمنزار مراجعه کنید.

1401/05/27
13:07:47
5.0 / 5
599
تگهای خبر: استاندارد , بازار , برند , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
شاپ SHAAP