۱۲ بعلاوه ۱ نکته برای داشتن پوستی زیبا و سالم

۱۲ بعلاوه ۱ نکته برای داشتن پوستی زیبا و سالم

به گزارش شاپ وقتی صحبت از اهداف مراقبت از پوست می شود، به نظر می آید درخشش پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.



به گزارش شاپ به نقل از مهر، وقتی صحبت از اهداف مراقبت از پوست می شود، به نظر می آید درخشش پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بنابراین، در جستجوی داشتن پوستی سالم و درخشان، در اینجا سفارش کارشناسان و متخصصان پوست را برایتان آورده ایم.
۱. روزانه از ضد آفتاب ایمن و بر پایه مواد معدنی استفاده کنید
یک ضد آفتاب مناسب و فاقد چربی و بر پایه مواد معدنی باید روزانه اعمال شود. اشعه ماورا بنفش بدون شک سرطان زا است. اشعه های فرابنفش علت اصلی تغییرات بافت، رنگ و پیری پوست هستند. برای حفاظت از پوست، سفارش می شود از کرم ضد آفتاب مبتنی بر مواد معدنی (به دنبال مواد فعال مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم) با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و آنرا بعنوان آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست خود هر روز بامداد استفاده کنید.
۲. محصولات مراقبت از پوست را بلافاصله پس از حمام استفاده کنید
شاید یکی از ضروری ترین اجزای پوست سالم، رطوبت باشد. علاوه بر یک روال مراقبت از پوست، زمان استفاده از محصولات خود می تواند بر حفظ رطوبت تاثیر بگذارد. بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام، مراقبت از پوست خویش را انجام دهید. استفاده روزانه از یک لوسیون یا روغن بدن بعد از شستن، می تواند جایگزین رطوبت از دست رفته پوست باشد. حفظ سلامت پوست بسیار راحتتر از این است که پس از خشکی، ملتهب شدن و ناراحتی پوست به عقب برگردیم.
۳. اصلاح را به درستی انجام دهید
بریدن پوست سبب ضخیم شدن آن می شود. اگر دائم این کار را انجام دهید شما بعد از مدتی پوستی تیره و ضخیم خواهید داشت. برای این کار ابزار مناسبی تهیه کنید. از محصولات بیک استفاده کنید و محصول مناسب خود برای اصلاح را از این برند معتبر تهیه کنید.
۴. تلاش کنید از مکمل کلاژن استفاده کنید
فراوان ترین پروتئین در بدن و پوست شما کلاژن است. و متأسفانه ذخایر طبیعی این پروتئین ضروری با افزایش سن کاسته می شود. مکمل های کلاژن حاوی اسیدهای آمینه هستند که نشان داده شده، سلامت مو، پوست و ناخن را تقویت می کند. با مصرف پپتیدهای کلاژن هیدرولیز شده، این مکمل توسط بدن جذب می شود و سپس می تواند با تحریک فیبروبلاست های سلولی، از سطوح طبیعی کلاژن حمایت کند.
۵. لایه برداری کنید

متخصصان پوست لایه برداری را بعنوان یکی از بهترین نکات برای داشتن پوستی درخشان می دانند. اسکراب با روش صحیح و مناسب مهم می باشد. لایه برداری سبک، با یک پاک کننده اسید غیر تحریک کننده یا تونر که سلول های مرده پوست را از روی پوست پاک می کند، منجر به درخشان شدن پوست می شود.
۶. اهمیت سلامت روده
تحقیقات نشان داده است که مشکلات زمینه ای سلامت روده می تواند به طرق مختلف روی پوست ظاهر شود، از لکه ها گرفته تا گرگرفتگی. این ارتباط حتی یک نام دارد: محور روده و پوست. سلامت کلی روده ظریف و پیچیده است، و همه باید برای یادگیری نحوه مراقبت و سلامت روده خود وقت بگذارند. با این وجود، در اینجا یک دستورالعمل کلی وجود دارد؛ هر چیزی که برای روده شما مفید نیست (به عنوان مثال: شکر، غذای فرآوری شده) می تواند منجر به عدم تعادل میکروبی روده و تحریک استرس اکسیداتیو و فرآیندهای التهابی شود؛
روغن های مو ر د نیاز بدن را استفاده کنید
چربی های سالم مانند آن هایی که در آجیل، بذر کتان، ماهی سالمون، دانه چیا، روغن زیتون، تخم مرغ کامل و آووکادو یافت می شوند می توانند به بازسازی توانایی بدن برای ساختن غشای سلولی سالم و قوی کمک کنند، که این می تواند با بازگرداندن سد پوستی از صدمه های محیطی جلوگیری نماید. عدم استفاده از چربی های سالم می تواند سبب خشکی پوست و مو شود و افزایش این چربی ها در رژیم غذایی می تواند در درمان برخی بیماری های پوستی که با خشکی بیش از اندازه مشخص می شوند، مفید باشد.
میکروبیوم پوست خویش را متعادل نگه دارید
میکروبیوم در واقع باکتری های مفیدی هستند که در سطح پوست زندگی می کنند. میکروبیوم پوست برای حفظ سلامت پوست و متعادل کردن آن ضروری می باشد. این باکتری های میکروسکوپی پوست را هیدراته و انعطاف پذیر نگه می دارند، با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، از ورود آلودگی های خارجی جلوگیری می کنند و حتی در مقابل اشعه های مضر UV پوست را محافظت می کنند.
روتین ماساژ صورت را تمرین کنید
ماساژ صورت می تواند تنش را کاهش و گردش خون را افزایش دهد، در نتیجه به حفظ سلامت سلول های پوست کمک می نماید. فقط چند دقیقه در روز طول وقت بپذارید و با روغن مناسبی پوست صورت را به درستی ماساژ دهید تا درخشش پس از ماساژ صورت (به لطف افزایش گردش خون فوق) را مشاهده کنید.
۷. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید

هرچه رنگارنگ تر، بهتر است. سبزی های تیره و برگ دار و توت ها عالی هستند. در واقع، میوه ها و سبزیجات بعنوان بهترین منابع آنتی اکسیدان در نظر گرفته می-شوند. بعضی از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید شامل زغال اخته، کلم پیچ، اسفناج و شکلات تلخ است.
ورزش کنید
ورزش جریان خون را در سرتاسر بدن بالا می برد و در نتیجه اکسیژن، مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی را به پوست می رساند. ورزش کردن منجر به پوستی روشن تر و زیباتر می شود.
۸. از ویتامین C استفاده کنید
یکی از بهترین مواد موضعی برای داشتن پوستی درخشان و سالم، ویتامین C است که بر روی انواع پوست تاثیر می گذارد. این ویتامین رنگ پوست را یکدست و روشن خواهد نمود. تحقیقاتی گسترده ای در مورد تاثیر ویتامین C بر پوست وجود دارد. ویتامین C می تواند رنگدانه های متعادل را تقویت کند، در مقابل آلودگی های محیطی از پوست محافظت کند، رنگ پوست را روشن کند و تولید کلاژن و الاستین را تقویت کند.
۹. هیدراته بمانید
نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی پوست ضروری می باشد. هیدراته ماندن به اندازه کافی پوست شما را مرطوب، سالم و، درخشان نگه می دارد.
۱۰. از رتینوئید یا جایگزین رتینول استفاده کنید چه با رتینول های بدون نسخه پوست شما بهتر عمل کند یا با رتینوئیدهای قوی، این ماده در صدر لیست برای ارتقای پوستی سالم و درخشان است. رتینول صدمات ناشی از خورشید و محیط را ترمیم می کند و حتی می تواند در مقابل ضایعات پوستی پیش سرطانی از پوست شما محافظت کند. این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1401/01/07
21:30:20
5.0 / 5
186
تگهای خبر: ارز , استرس , برند , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
شاپ SHAAP