قم یکی از استانهای پیشرو در نهضت ملی مسکن می باشد

قم یکی از استانهای پیشرو در نهضت ملی مسکن می باشد

به گزارش شاپ قم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: قم یکی از استانهای پیشرو در نهضت ملی مسکن بوده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص شده، پیشی گرفته است.


رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان قم و در مراسم شروع عملیات اجرائی راه اندازی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ضمن تشکر از مجموعه استان قم بیان کرد: امروز عملیات اجرائی راه اندازی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان قم شروع شد که می تواند برای مردم، به ویژه جوانان و کسانی که مسکن ندارند ایجاد امید و آرامش کند.
وی ادامه داد: امروزه بیش از ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را هزینه اجاره خانه تشکیل می دهد و این وظیفه ماست که بتوانیم با یک تلاش جهادی تا اختتام دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برده و این افراد را صاحب خانه نماییم.
قاسمی افزود: نهضت ملی مسکن خواسته و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است که مردم بتوانند صاحب مسکن شوند، پس استان قم جزو استانهای پیشرو در شروع نهضت ملی مسکن می باشد.
وی اشاره کرد: حالا سهمیه هر استان در دو مرحله ۲ میلیون واحدی نهضت ملی مشخص شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان مشخص شده، پیشی گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان قم آگاهی داد و وعده برداشتن گام های بعدی را در سالهای آتی داد.
قاسمی اظهار نمود: امروز با اقداماتی نظیر الحاق زمین به شهر، برای حدود ۵۰ درصد تعداد ثبت نام ها در قم زمین تامین شده است، بیش از ۸۹ هزار نفر در قم ثبت نام کرده اند و این تعداد افزایش خواهد یافت، پس زمینهای زیادی در شهر هست که نیاز به الحاق ندارد و می تواند در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی ادامه داد: این زمین ها حالا در اختیار نهادها و مؤسساتی است که برمبنای قانون جهش تولید مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظف اند در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت وساز، این زمین ها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده گردد.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: خواهش من این است که مجموعه هایی که این زمین ها را در اختیار دارند و مازاد هم هست، آنها را بازگردانند، لذت حالا دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی در پیک تقاضا قرار دارند و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت.
قاسمی در آخر اظهار داشت: حدود ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار این مؤسسات آموزشی و دانشگاه ها قرار دارد که سهم استان در فاز دوم باید از همین زمین ها تامین شود.




منبع:

1400/10/11
16:40:26
5.0 / 5
1049
تگهای خبر: آرامش , آموزش , تولید , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
شاپ SHAAP