رییس بانك مركزی انگلیس با اشاره به تداوم بحران كرونا:

نگران مشاغل از دست رفته ایم

نگران مشاغل از دست رفته ایم

به گزارش شاپ اندرو بیلی اظهار داشت كه بازار كار به علت انتشار كرونا متحمل خسارت های قابل توجهی شده است.


به گزارش شاپ به نقل از رویترز، هر چند که شمار مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در انگلیس نسبت به روزهای اوج کاهش محسوسی یافته است اما انتظار می رود دومین اقتصاد بزرگ اروپا با یکی از سخت ترین سال های اخیر خود مواجه باشد. اندرو بیلی- رئیس بانک مرکزی انگیس در همین رابطه گفته است که بازگشت تدریجی میزان فعالیتهای اقتصادی به سطوح قبل از بحران شروع شده اما بانک مرکزی نگران مشاغل از دست رفته است.
بیلی با اشاره به اینکه شرایط به نسبت چند هفته پیش بهتر شده است اضافه کرد: واضحا برداشته شدن قرنطینه و محدودیت های رفت آمدی خیلی ( روی فعالیت کسب و کارها) موثر بوده است. با این وجود باید یک راه طولانی را طی نماییم. ما نگران مردمی هستیم که شغل خویش را از دست داده اند.
از سو دیگر لی که کیانگ- نخست وزیر چین با اشاره به در پیش بودن یک نبرد سخت اقتصادی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی گفته است روند احیای اقتصاد به صورت تدریجی شروع شده است. وی با تاکید بر تداوم حمایت های مالی لازم از بازار توسط دولت اظهار داشت که متعهد به کاهش مالیات ها و ارائه تسهیلات ارزان و مناسب به کسب و کارها هستیم.
در سه ماهه نخست سال جاری اقتصاد چین ۶.۸ درصد کوچک شد که اولین رشد اقتصاد منفی فصلی این کشور از زمان ثبت آمارهای مربوطه بوده است. طبق پیشبینی صندوق بین المللی پول، چین یکی از معدود کشورهای جهان است که سال جاری رشد مثبت خواهد داشت.
نخست وزیر چین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخت بودن شرایط اقتصاد داخلی و جهانی اظهار داشت: باید آمادگی خویش را حفظ نماییم و سخت تر و سخت تر تلاش نماییم تا نسبت به بهبود وضعیت مطمین شویم.
مقرر است آمارهای رشد سه ماهه دوم سال جاری چین در انتها هفته منتشر شود.




منبع:

1399/04/24
13:59:17
5.0 / 5
2035
تگهای خبر: ارز , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
شاپ SHAAP